Iets met alles uit het leven halen 🙌

22 augustus 2019 - Upplands Väsby, Zweden

Inmiddels is er alweer bijna een week voorbij hier in het mooie Zweden. Het is altijd lastig om de mensen achter je te laten van wie je houdt, je hobby's, je omgeving en ga zo maar door... En ook al voelt het nu nog een beetje onwennig om over iets meer dan een week mijn stage te gaan beginnen, Zweden heeft me al heel veel mooie dingen gebracht! Ik ben verliefd op de metrokunst: elk metrostation heeft zijn eigen charme en het is dan ook de langste kunsttentoonstelling van de wereld!

DSC_0238DSC_0231DSC_0211

Verder is fika mijn nieuwe stopwoordje geworden en heb ik er al veel gebruik van gemaakt:

IMG_20190822_104759 DSC_0149DSC_0080

Ik heb met mijn vader 3 routes gelopen uit het boekje time to momo (stockholm) (dit is overigens een echte aanrader!!) en we hebben er nog 3 te gaan: elke dag één route. We hebben ons nu al helemaal de pleuris gelopen, omdat we er alles uit willen halen. Dat is zeer vermoeiend, maar zeker wel de moeite waard. Het brengt dan ook een lach op ons gezicht wanneer we aan het einde van de dag de foto's terugkijken en ze samen uitzoeken.

Skål på levern (proost op het leven)! 🙌

P.S. Voor meer foto's: zie het album "met papa"

1. Mary Buiting:
    22 augustus 2019
    Leuk joh. Veel succes vlg week👍
    Gr uit Velp
  2. Miriam:
    Bedankt 😁
  3. Opa van ommeren:
    22 augustus 2019
    Schitterend Miriam, ik volg je op de voet. Nu vanuit de PC-club.
    Ik vind het leuk dat je het daar naar je zin hebt, zie je nog weer eens
    iets anders. Weet je al in welk bedrijf je terecht komt? En wat je er moet doen. Ik duim voor je dat alles goed komt!
    Groetjes, Opa.
  4. Miriam:
    22 augustus 2019
    Ik ga stage lopen op de KTH (een technische universiteit) waar ik iets met cellulose nanodeeltjes ga doen 👍.
  5. Opa van ommeren:
    23 augustus 2019
    Wat betekent fika?
  6. Miriam:
    23 augustus 2019
    De fika is een sociaal gebruik in Zweden en Finland waarbij het werk of andere dagelijkse bezigheden worden onderbroken door bij elkaar te komen, thee of koffie te drinken en iets te eten. Het gebeurt op een gepland moment en wordt bewust gebruikt om te pauzeren en sociale contacten te onderhouden 😁.